Thursday, September 8, 2011

Aku Terima Nikahnya......




"Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM..”

Bunyi macam senang ? nah ni erti sebenar dia :

“Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat,dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat melibas aku hingga pecah badan aku”










~~ takut membaca dan mendengarnya?..
Tapi ini lah hakikat sebenar dalam membina masjid, membina rumahtangga yg akan diredhai Allah duniawi dan ukhrawi…

Sama2 kita renungkan dan selamat beramal <3

Luv,
mamaeja

2 comments:

  1. mmg berat tanggungjwb lelaki kan bila dia sebut je akad nikah tu... tp tulah...bkn semua org tahu n faham...

    ReplyDelete
  2. tula... zaman sekarang ni memang payah nak cari yg betul2 faham... tp insyaAllah bak kata pepatah org baik akan dipertemukan dgn jodoh yg baik begitu juga sebaliknye... :) bersyukur lah dgn apa yg kita ada :D

    ReplyDelete

xkan baca je..mai la komen :)

Cari.. Cari... Cari......