Thursday, July 15, 2010

~~ Ku Hampir dipukau semalam.. huhuhuh :(

Salam ukhwah Fillah buat semua teman tersayang :)

mama nak kongsi sikit pengalaman ngeri mama semalam di Mydin Rawang...

Semalam mama half day je... kuar ofis g rawang kejap sebab ada barang nak kena beli...

Masa tu kat tingkat satu Mydin.. mama tengah belek2 tudung... sesaje tgk2.. ingat nak beli la satu dua helai...

Nak dijadikan cerita.. tetiba ada la sorang perempuan Indon nih dtg kat mama... ingat dier nak beli tudung jugak.. tp dier x pakai tudung... ah, x kesahla.. mungkin dier nak belikan utk someone kot... mama pun teruskan la membelek tudung2 yg ada tanpa sebarang rasa syak wasangka....

Pompuan tu tanya mama..

P.Indon: ‘mmm.. kalau dari sini nak naik bas ke Kepong gimana ya?’...

Mama : ‘Entahla... saya pun x biasa naik bas dari sini... biasanya saya naik kereta..

P.Indon : ooo.. iya ka.. saya datang naik komuter td.. ingatkan mau balik naik bas…. Err.. anaknya enggak di bawa?

Mama : (Ishh..mana dier tau aku ada anak nih) ‘tak.. tinggal kat umah mertua.. cuba la tanya kaunter kat bawah, camne nak naik bas ke kepong..”

P.Indon : Kakak.. betulkah kalo enggak ada pasportnya.. enggak bisa ambil no ekor?.. Saya menang no ekor tp x bisa ngambil...

Mama : (Ishh.. biar betul dier nih).. Saya tak taula.. saya x pernah main no ekor..

P.Indon : Akak ada IC kan?.. Akak bisa nolongin saya guna IC kakak untuk ngambil no ekor itu?...

Mama : Eh, xpela xnak la…

** Tetiba ada sorang pompuan melayu yg juga tgh tgk2 baju di sebelah mama...
P.Indon tu try plak approach kakak melayu tu..

P.Indon : Akak bisa ngantarin saya ke..... nanti saya bari upah RM30 ringgit..

K.Melayu : Eh.. ok je.. org nak upah, apa salahnye kan.. (Sambil matanya memandang ke mama)

Mama : a..ah ye la..

K.Melayu : eh.. jomla kita teman hantarkan dier... dapat upah tolong org ok la tu kan..

Mama : xpelah... its ok... (dlm hatiku berkata... ish kakak nih..kang kena rompak ke kang.. tak ke sia2...)

P.Indon : Marilah nemanin saya... nanti saya bg upah RM1000…

Mama : xpela… mama pun jalan terus (huh..mana la ada zaman sekarang nih org nak bg RM1000 gitu2 jek)

Dan mereka pun berlalu pergi….

Note : mama x tau apa jd pada kakak melayu tuh... atau pun sebenarnya mereka memang sama2 bersubahat... hanya Allah yg menegetahui...

Dalam hati mama masa tu hanya mampu berzikir dan berdoa moga dijauhkan dari segala bencana... mama pegang erat2 handbag mama masa tu sebab kebetulan ada la ‘banyak sedikit’ duit ofis yg mama pegang...

Alhamdulillah... takde apa2 yg berlaku....

Note : Harap kawan2 semua berhati2 ye diluar sana.... kita tak tau niat org terhadap kita….. tapi mak mertua kata semalam kalau org nak pukau kita... jgn tenung matanya..... patutla semalam dier macam asyik nak mama pandang dier je.. huhuhu. Pada sesiapa yg ada petua mengelakkan pukau ni... mari2 la kita kongsi bersama ye..  Sharing is caring..

Luv,
mamaeja

10 comments:

  1. a..ah scary sangat semalam.. berdoa je moga x jadi apa2... huhuhu

    ReplyDelete
  2. sgt bahaya..nasib baik u beringat2...thanks for sharing yer :)

    ReplyDelete
  3. bahaya tu eja. baca ayat kursi byk, dpt hindarkan dari gangguan syaitan.
    alhamdulillah eja selamat ye...

    ReplyDelete
  4. takut kalo org tak kenal duk tanya lebey2 ni. tp xjwb ada yg kata kita sombong lak. huhu..

    ReplyDelete
  5. mama zharfan : tula... takut dah masa tu sebab sorng2...

    Kak Fizah : tula.. memang dah baca2 dah dlm hati... takut terleka..

    Liza : tula... susah.. jawab salah.. x jawab pun salah....

    note : harap semua berhati2 ye pasni... sekadar ingat dan mengingatkan..

    ReplyDelete
  6. ishh bahaya nya... sib baik mam eja tak apa2. Thanks for sharing sis

    ReplyDelete
  7. momma mia : yup.. just be carefull when someone u dont know is approaching you.. especially with some wierd questions... :)

    ReplyDelete
  8. uit...bahayanya!
    kena banyak baca ayat kursi ..
    sekarang ni..ramai org jahat dari yang baiknya..

    ReplyDelete
  9. kak maria : a..ah yela... kita xleh percaya sangat kat semua org sekarang nih.... bukan nak sombong tp kena berhati2 supaya tak berlaku apa yg tidak diingini...~~

    ReplyDelete

xkan baca je..mai la komen :)

Cari.. Cari... Cari......